املاک سهیلی

خرید و فروش منزل،زمین و باغ در تهران و کرج

املاک سهیلی

خرید و فروش منزل،زمین و باغ در تهران و کرج

شناخت کتیرا

کتیرا را بهتربشناسیم

گیاه کتیرا و خواص آن در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.اما پیش از بررسی و استفاده از این محصول باید به خوبی آنرا بشناسیم.پس در ادامه این مطلب به بررسی نام های کتیرا خواهیم پرداخت.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.
کتیرا ترشحات صمغی خشک شده حاصل از چندین گونهٔ گیاه گون است. گونه‌های مولد کتیرای گون گیاهان کوچکی ارتفاع یک متر و بومی آسیای صغیر، ایران، سوریه و یونان هستند. ایران بزرگترین صادرکننده کتیرا در جهان می‌باشددر اثر خراش دادن ساقه گیاه جدار سلول‌های اشعه مرکزی و سلول‌های پارانشیمی با جذب آب به تدریج بدل به صمغ می شود،فشار تولید شده سبب رانده شدن صمغ به طرف شکاف می گردد. صمغ در مجاورت هوا در اثر تبخیر آب به تدریج سخت می گردد. شکل محصول خشک شده بستگی به نوع شکافی که بر روی ساقه ایجاد شده است دارد.
 
گروه بازرگانی ملکی به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های صادرکننده گیاهان دارویی در ایران و خاورمیانه افتخار دارد به ارائه و فروش عمده صمغ کتیرا خواهد پرداخت.شما میتوانید برای کسب اطلاعات و شیوه ارسال و خرید محصول با مشاورین ما در تماس باشید.

واردات صمغ کتیرا 

نام علمی کتیرا :Astragalus gummifer.
 لاتین کتیرا :Astragalus gossypinus Fisch.
نانگلیسی کتیرا :Locoweed,Milk–vetch,Astragal,Cow-toe,Feal broom ,Gum tragacanth plant
فرانسوی کتیرا : Astragale ,Tragacanthe
 آلمانی کتیرا : Astragel,Tragant
فارسی کتیرا : گون سفید، گون پنبه ای، کتیرا
عربی کتیرا : کثیراء، بیضاء، مخلب العقاب، قتاد
 
نام های کتیرا
کتیرا، شیره گیاهی است به وسیله هوا یا ایجاد شکاف از تنه، بیشتر از گیاهانی از جنس Astragalus از خانواده نخود (Leguminosae) با نام عمومی گون گرفته می شود.

مهمترین خواص و ویژگی های برگ انبه

خواص دارویی برگ انبه

پیش از این مطلب به بررسی بسیاری از گیاهان دارویی و شیوه های استفاده آنها پرداختیم.در ادامه این مبحث و معرفی گیاهان دارویی کمیاب به نام برگ انبه برخورد میکنیم.انبه به عنوان یکی از میوه های نوبرانه در بازار های فصلی مورد استقبال مردم قرار میگیرد اما بسیاری از مردم از خواص دارویی برگ انبه بی خبرند.بنابراین در ادامه این مطلب به بررسی خواص آن خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید.

گیاهی است از خانواده Anacardiaceae با نام علمی Mangifera Indica L.  می باشد. درختی به ارتفاع 40-35 متر، برگ ها ساده، مستطیلی، چرمی و به رنگ سبز روشن، میوه آن تخم مرغی شکل و شیرین، و گل های سفید رنگ درون خوشه ای 40-10 سانتی متری قرار دارند.این گیاه بومی جنوب شرق آسیا ،مالزی، هندوستان، بنگلادش ، پاکستان، مالت است و در جنوب ایران و سایر مناطق آسیای حاره رشد می کند.

گروه بازرگانی ملکی به عنوان یکی از گروه های صادر کننده و فعال در زمینه فروش عمده گیاهان دارویی در ایران این افتخار را دارد که به عرضه و فروش گیاهان دارویی کمیاب در ایران و خاورمیانه بپردازد.شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه های خرید و ارسال محصولات با مشاورین ما در تماس باشید.

هسته این گیاه منبع غنی از اسیدهای چرب، تانن، هیدرات های کربن و گالیک اسید است. این میوه دارای ترکیبات مانگین، مانگین فرین، پیوری، بنزوئیک اسید و سیتریک اسید و تانن است.

برگ انبه

تاثیر برگ انبه بر بیماری ها

  • انبه منبع وتامین A، B،E ،C ، فولیک اسید، پتاسیم و منزیم
  • 165 گرم انبه، حاوی ویتامین 18% ویتامین A، %20 درصد مس، و 61 درصد ویتامین C
  • تامین کننده انرژی یک روز بدن
  • کنترل کننده فشار خون
  • درمان و کنترل دیابت بدن
  • درمان سوختگی های موضعی
  • برطرف کننده اسهال خونی
  • افزایش رشد مو
  • رفع مشکلات تنفسی
  • نابود کننده زگیل و بندآورنده خونریزی (به صورت گرد )
  • تحکیم لثه و دندان

طرز تهیه جوشانده برگ انبه: مقداری از برگ انبه را در نیم لیتر آب بجوشانید ، پس از دم کردن صاف کرده و مصرف کنید.

شناخت ساختار گل گاو زبان

گل گاوزبان را بهتر بشناسیم 

مواد متشکله گل گاوزبان ایرانی چیست؟ گل گاوزبان حاوی موسیلاژ، فلاونوئید، آنتوسیانین، آگلیکون و.. است.

گل گاوزبان حاوی موسیلاژ (Mucilage) میزان 5%-3% فلاونوئید (Flavonoid ) به میزان 15/0% آنتوسیانین (Anthocyanin) با آگلیکون (Aglycone) دلفینیدین (Delphinidine) و سیانیدین (Cyanidine) به میزان 43/13% و به مقدار کمی آلکالئوید (Alkaloid) از دسته پیرولیزیدین (Pyrrolizidine) است.

موارد مشابه ای برای مصرف گیاهان دارویی وجود دارد.اما میتوان تاثیرات گل گاو زبان را به عنوان یکی از اصلی ترین گیاهان دارویی مانند گیاه آویشن دانست.

املاح سدیم (Sodium) و پتاسیم (Potassium) در دم کرده 10% گلبرگ های گل گاو زبان به میزان 5/11 و520 میلی گرم در لیتر می باشد.

ساختار گل گاو زبان

یکی از مهمترین موارد مصرفی برای این گیاه دارویی استفاده از آن برای مصارف سرماخوردگی است.گروه بازرگانی ملکی این افتخار را دارد که با در اختیار داشتن بهترین کادر کشوری به ارائه و پخش گل گاو زبان های اصل در ایران و خارج از کشور میپردازد.شما باید پیش از استفاده از این گیاه مواد متشکله گل گاوزبان را به خوبی درک کرده باشید.

ویتامین های تشکیل دهنده گل گاو زبان

گل گاوزبان یکی از گیاهان بسیار محبوب و کم کالری برای آشپزی، به خصوص در کشورهای مدیترانه است. 100 گرم برگ تازه گل گاوزبان فقط 21 کالری انرژی دارد، این گیاه حاوی بسیاری از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین های موردنیاز برای سلامتی است.
بخش هایی از این گیاه حاوی اسید چرب گاما و اسید چرب امگا 6 است که نقش حیاتی در ترمیم سلامت مفاصل، سیستم ایمنی، غشاهای پوست و سلامتی ماده مخاطی دارد.
گل گاوزبان دارای سطح بالایی از ویتامین C (اسید آسکوربیک) است. ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان های طبیعی و قوی است که به حذف رادیکال های آزاد مضر در بدن کمک کرده و همراه با دیگر آنتی اکسیدان ها، به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، بهبود زخم ها و ضد ویروس عمل می کند.

تأثیر گیاهان دارویی بر سرماخوردگی

شاخ و برگ گیاه گل گاوزبان یکی از منابع غنی ویتامین A و کاروتن است، هر دو این ترکیبات فلاونوئیدی و آنتی اکسیدان می باشند که با همکاری هم، به پاکسازی بدن و محافظت در برابر رادیکالهای اکسیژن و انواع مختلف اکسیژن فعال (ROS) که نقش مهمی در پیری و بیماری های مختلف دارند، می پردازند.